Onze excuses voor het ongemak

De mensen van Amber Alert stuurden vanochtend een chaotische mail vol HTML codes.

Vanavond kwam de verbeterde versie en daarin werd ook uitgelegd wat er mis was gegaan: het was een technische storing.

Dat is natuurlijk onzin. Wanneer de stoppen doorslaan gaat er geen mail uit, als alles het doet gaat de mail eruit zoals iemand het heeft ingesteld, en iemand heeft het verkeerd ingesteld. Maar het is voor zo'n organisatie onmogelijk te zeggen "sorry, we hebben vanochtend een foutje gemaakt, hierbij gaat-ie nog een keer".

 
Wat ik erger vindt is dat ze er rechts onder bij zetten "lees meer". Als je daarop klikt, zou je denken dat je "meer" te lezen krijgt, maar je krijgt exact dezelfde drie zinnen te lezen. Waarom staat er dan "lees meer"?! Als je het ze vraagt, is natuurlijk het antwoord "dat staat daar altijd meneer." Niemand komt op het idee dat weg te halen, of er neer te zetten "Lees hetzelfde nog een keer."

Staatsloterij kan er ook wat van:

Ook hier heeft niemand iets verkeerd gedaan, maar "er is een fout opgetreden." Aha, dat zal ik onthouden. Heb ik iets stoms gedaan en wil justitie mij straffen, dan leg ik het uit. "Er is een fout opgetreden edelachtbare, u kunt het als niet gedaan beschouwen, mijn welgemeende excuses."

Aanvulling 20 februari: vandaag in de rubriek "kan als niet verzonden worden beschouwd":

De laatste dagen is de helft van wat ik aan post ontvang reclame en de andere helft kan bij nader inzien "als niet verzonden worden beschouwd."

Ik kan beter alle post weggooien en pas wat doen als ik bericht krijg dat een bepaald bericht achteraf als WEL verzonden moet worden beschouwd.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tiny Cheap Fluid Bed Roaster by Tije and Jan

Finished Pavoni & Fuji PXG4 pid: Probe Inside the Ring

TC4+ boards and Arduino controlled roaster by Matthias Gerstgrasser