Wasbord


In de Pijp zag ik een wasbord bij de vuilniszakken liggen. Ik heb er nog nooit een nieuw gezien, maar voor een oude ziet deze er nog goed uit denk ik.

Ik vraag me af of er veel mee is gewassen en of er ook weleens muziek op is gemaakt. Te zien aan de ribbels is er een poos helemaal niets mee gedaan. Thuis heb ik geprobeerd er een opgewekt voetje-van-de-vloer ritme op te ribbelen met een kleine lepel, maar dat blijkt moeilijk te zijn.

Bij een vriend staat het nu in z'n atelier. Gisteren stond er op die sokkel nog een dure sculptuur, een gestileerd paard en verdomd, het oude wasbord staat er nu alsof het er hoort. Ongelooflijk, zo gemakkelijk als die straatschooier zich in een oogwenk aanpaste aan de luxe omgeving. Roestkorst is patina geworden.

Reacties

Anoniem zei…
MOOI!!!!
Wat heb je toch een heerlijk brein!
fijne dag!
elfje
Anoniem zei…
Verrukkelijk om te lezen...
hartverpand zei…
Er staan heel wat sukkels op sokkels die die zonder sokkels wellicht sukkels zouden zijn gebleven... Het wasbord komt zo tot z'n recht, een soort working class hero... ' het figureert mooi in z'n eigen ruimte' zou Oboema zeggen...

Populaire posts van deze blog

Tiny Cheap Fluid Bed Roaster by Tije and Jan

Finished Pavoni & Fuji PXG4 pid: Probe Inside the Ring

TC4+ boards and Arduino controlled roaster by Matthias Gerstgrasser