Kleurspaghetti


"Wie moet straks die kabels uit de knoop halen?" vraag ik aan de mannen die de haspel met elkaar afrollen. De steeds groter wordende kluwen kleurige slangen op de grond wordt straks gewoon weggegooid, vertellen ze me. Ze hebben slechts een handvol kleuren nodig, maar als ze van elke kleur een haspel meenemen staat de hele gracht vol. Dan maar een waar alle kleuren op zitten en wegdoen wat overbodig is.


Ik stel me voor wat er zou gebeuren als iemand zo'n kluwen kostbaar wegwerpmateriaal midden in de hal van een kunstacademie zou leggen, met spotjes erop. Een apparaat erop aansluiten waardoor uit een van de slangen toneelmist stroomt.


Ik kan er niet bij weglopen. Zo'n grauwe dag in een wereld met weinig kleur en daar middenin drie mannen met de regenboog op een reuzenklos. De slangen gaan straks onder de grond waar ze, verborgen voor het licht, geen kleur meer hebben. Er worden later glasvezelkabels doorheengetrokken voor datacommunicatie.





Website van het bedrijf: Van den Berg Infrastructuren

Reacties

Anoniem zei…
In the second photo, does the yellow truck hold
some wonderful industrial sauce? I wonder
if these men still get fouled up with shoe laces.

Populaire posts van deze blog

Tiny Cheap Fluid Bed Roaster by Tije and Jan

Finished Pavoni & Fuji PXG4 pid: Probe Inside the Ring

TC4+ boards and Arduino controlled roaster by Matthias Gerstgrasser