Septemberlicht



Met tekst van "September Song" in m'n hoofd fiets ik door de stad. Het licht lijkt in september meer kleur te kunnen verdragen, zegt een vriend. Die magie gaat aan veel mensen voorbij. De meesten denken terug aan de zomervakantie en ze vinden deze maand koud worden.

Een meisje rookt een sigaret tijdens de pauze van haar werk. Net als ik bedenk dat ik mijn flitser erbij moet pakken, wordt ze binnen geroepen. Nog even staat ze stil, dan gaan de stalen deuren dicht. Wat voor werk wordt daar binnen gedaan, vraag ik me af.

Mij maken deze septemberdagen tegelijk ongerust en blij. Een rijkdom aan licht die ik elke dag opnieuw kan besteden maar wat ik er voor koop is met zonsondergang verdwenen. En die zonsondergang komt steeds vroeger.

En met wie breng ik de dagen door?

And the days dwindle down
To a precious few
September, November
And these few precious days
I spend with you.

[Kurt Weill / Max Anderson]

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tiny Cheap Fluid Bed Roaster by Tije and Jan

Finished Pavoni & Fuji PXG4 pid: Probe Inside the Ring

TC4+ boards and Arduino controlled roaster by Matthias Gerstgrasser