Sardine

Sardine liep te winkelen in de lade waar voor haar niets te halen viel. Alles is in blik, te dik voor muizentanden en verder een paar pakjes scherpe Indiase kruiden die misschien wel lekker ruiken maar waar muizen niet aan kunnen wennen.

Ik vermoed dat de muizenfamilie het nog steeds heeft over de plastic zakken met stevige erwtensoep die ik er maanden geleden in had gezet. Daar hebben ze een geweldig feest van gebouwd, maar dat was ook de aanleiding voor de hele muizenvang-campagne. En Sardine kwam toch nog eens kijken of er niet opnieuw zo'n soep was neergezet.

Terwijl ik tegen haar sprak en uitlegde dat ze moest verhuizen, keek ze me zeer aandachtig aan maar ik vermoed dat ze geen acht op mijn woorden sloeg en slechts het moment zocht om weg te komen. Ze kon best weg, tussen die potten en blikken kon ik haar toch niet te pakken krijgen maar toen ze ineens over de achterste rand van de la verdween, riep ik haar na "ik ga je VANGEN!"

En daar zat ze in de val vanochtend, als hadden we het zo afgesproken, maar ze had spijt en wilde dringend weg. Niet nieuwsgierig naar de camera, niet om zich heen kijken, maar weg, weg, weg. Ik heb haar met val en al in een tas gedaan en in het park was ze ook verdwenen zodra het deurtje open ging.

Wel weer in dezelfde richting als haar familie eerder, alsof er wegwijzers staan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tiny Cheap Fluid Bed Roaster by Tije and Jan

Finished Pavoni & Fuji PXG4 pid: Probe Inside the Ring

TC4+ boards and Arduino controlled roaster by Matthias Gerstgrasser